Skip to main content

Breadcrumb

Γλωσσάρι

Website

Η διαδικτυακή τοποθεσία (website) παραμένει το πρωταρχικό μέσο παρουσίας στο Internet, το μέρος όπου αναπτύσσεται σε βάθος η σχέση μεταξύ της μάρκας και του καταναλωτή.

 

Display

Το display advertising αποτελεί ένα από τα πλέον διαδεδομένα και καθιερωμένα κανάλια διαδραστικής διαφήμισης καθώς εκμεταλλεύεται με δημιουργικούς τρόπους τους διαθέσιμους και προκαθορισμένους σε διαστάσεις διαφημιστικούς χώρους (banner placements) σε ένα website.

 

Banners

To Banner είναι η πιο παλιά και πιο διαδεδοµένη µορφή διαφήµισης όσον αφορά την online διαφήµιση με προκαθορισμένες θέσεις στις σελίδες ενός site. 

 

Pop Up

Τα pop up windows είναι μία μορφή on-line διαφημίσεων ή αγγελιών που σκοπό έχουν να αυξήσουν την κυκλοφορία σε ορισμένες ιστοσελίδες, ή να "κερδίσουν" τη διεύθυνση ενός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

 

Advergames

Τα Advergames (προέρχονται από τις λέξεις adventure και games) χρησιµοποιούν την online gaming technology, ώστε να παρουσιάζουν ενσωµατωµένα διαφηµιστικά µηνύµατα σε συγκεκριµένα κοινά-στόχους. Τα Advergames έχουν γίνει ευρέως αποδεκτά και έχουν χρησιµοποιηθεί στην υλοποίηση επιτυχηµένων καµπανιών Direct-to-Consumer (DTC) αλλά και Business-to-Business (B2B).

 

Floating ads ή Web overs

Είναι γραφικά, στατικά ή με κίνηση, τα οποία εμφανίζονται σε οποιαδήποτε θέση της οθόνης και πάνω από την ιστοσελίδα και είτε εξαφανίζονται σε μερικά δευτερόλεπτα, είτε εξαφανίζονται όταν ο χρήστης εξέλθει από την ιστοσελίδα, είτε μετατρέπονται σε banner.

 

Φυλλομετρητής ή Browser

Είναι ένα λογισμικό που επιτρέπει στον χρήστη του να προβάλει, και να αλληλεπιδρά με κείμενα, εικόνες, βίντεο, μουσική, παιχνίδια και άλλες πληροφορίες συνήθως αναρτημένες σε μια ιστοσελίδα ή σε ένα τοπικό δίκτυο.

 

Μηχανές αναζήτησης

Είναι οι πιο γνωστοί χώροι μαζικής διαφήμισης. Έχουν τη δυνατότητα προβολής μιας διαφήμισης μέσω κάποιων λέξεων - κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες.

 

Blogs (web logs)

Τα blogs είναι ανοιχτές σελίδες προς όλους τους χρήστες, οι όποιοι μοιράζονται τα ενδιαφέροντα του συγγραφέα (blogger). Τα τελευταία χρόνια τα blogs χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις ως μέσο διαφήμισης.

 

Portals (Πύλες)

Αποτελούν την εξέλιξη των μηχανών αναζήτησης. Οι πληροφορίες βρίσκονται είτε μέσα στο site της πύλης, είτε σε άλλα sites, στα οποία μπορεί να μεταβεί ο επισκέπτης μέσω παραπομπών.

 

Search Engine Marketing

Ο κλάδος του marketing που σκοπό έχει την υψηλότερη δυνατή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, για αναζητήσεις που έχουν σχέση με την εταιρεία ή το προϊόν/υπηρεσία.

Το Search Engine Marketing καλύπτει δύο διακριτές πρακτικές: Τη Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης (Search Engine Optimization - SEO) και την Pay-Per-Click (PPC) διαφήμιση μέσω Μηχανών Αναζήτησης (Paid Search Marketing).

 

e-mail Marketing

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συνίσταται στην αποστολή ενός διαφημιστικού ή μη διαφημιστικού μηνύματος, με βάση τις διευθύνσεις που συλλέγονται απευθείας ή διατίθενται σε λίστες από τρίτους.

 

Mobile Marketing

Το μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών (mobile marketing) έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, χάρη στα νέα γρήγορα πρωτόκολλα μεταφοράς δεδομένων (4G, GPRS κ.λπ.) που μετατρέπουν το κινητό τηλέφωνο σε πραγματικό σταθμό πολλαπλών λειτουργιών ενσωματώνοντας νέες υπηρεσίες, όπως οι πύλες WAP, η φορητή τηλεόραση κ.λπ.

Ανάλογα με το κανάλι επικοινωνίας, το Mobile Marketing διαθέτει και τα αντίστοιχα οχήματα: Display Advertising: Banners στα mobile portals, mobile minisites, mobile applications Mail: SMS, MMS, Notifications, Voice Mail

 

Affiliate Marketing

Το Affiliate Marketing αποτελεί μια συμφωνία μεταξύ δυο μερών, βάσει της οποίας το ένα μέρος, το μέσο (γνωστό ως Affiliate ή Publisher), συμφωνεί να φιλοξενήσει περιεχόμενο ή διαφήμιση σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγήσουν το χρήστη να ολοκληρώσει κάποιου είδους προσυμφωνημένη ενέργεια στο δεύτερο, τον Διαφημιζόμενο (γνωστό επίσης ως Advertiser ή Merchant).

 

Native Advertising

Το native είναι μια μορφή πληρωμένου περιεχομένου (δημοσιογραφικού και διαφημίσεων) όπου η εμπειρία διαφήμισης ακολουθεί τη φυσική μορφή και τη λειτουργία της εμπειρίας χρήστη στην οποία τοποθετείται. Οι native διαφημίσεις ταιριάζουν με τον οπτικό σχεδιασμό και το look and feel του site στο οποίο φυλοξενούνται και συμπεριφέρονται με συνέπεια στην εμπειρία των χρηστών καθώς λειτουργούν ακριβώς όπως το φυσικό περιεχόμενο.

 

Social Media Marketing

Ο όρος «social media marketing» περιγράφει τη διαδικασία της δημιουργίας περιεχομένου, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στο ύφος του κάθε μέσου, προκειμένου να επιτευχθεί το engagement και η διανομή αυτού του περιεχομένου (sharing).