Social Media Marketing
Το marketing σε social media περιλαμβάνει τη χρήση διαφόρων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (Social Networking Sites, blogs, podcasts, microblogging κ.λπ.) με σκοπό όχι μόνον τη δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας, αλλά και την ανάπτυξη διαλόγου με κοινότητες χρηστών. Επενδύοντας στο πνεύμα αυτών των πλατφορμών, οι διαφημιστές πρέπει μόνοι τους να αναγνωρίσουν τους χρήστες με τη μεγαλύτερη επιρροή και να τους εμπιστευτούν το ρόλο της «προώθησης» της μάρκας, την οποία είτε θα συστήσουν στο δίκτυό τους είτε θα την ενσωματώνουν στα ήδη καθιερωμένα websites κοινωνικής δικτύωσης.
Μερικές από τις μορφές των social media είναι οι παρακάτω:
- Προγράμματα Chat και Instant Messaging, που προσφέρουν δυνατότητες display advertising.
- Websites κοινωνικής δικτύωσης (Social Networking Sites – SNS). Στα sites αυτά οι χρήστες διατηρούν προφίλ, συνδέονται μεταξύ τους και ανταλλάσουν περιεχόμενο και απόψεις. Τα περισσότερα από αυτά παρέχουν διαφημιστικές δυνατότητες τύπου display advertising με υψηλή στόχευση.
- Blogs. Τα blogs, που ορίζονται ως διαδικτυακά ημερολόγια, διατηρούνται από έναν ή περισσότερους συγγραφείς και δημοσιεύουν περιεχόμενο σε τακτά διαστήματα. Κάθε χρήστης που το επιθυμεί μπορεί να στείλει το δικό του σχόλιο, το οποίο θα δημοσιευτεί στο blog. Η αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων blogs γέννησε τον όρο «blogόσφαιρα». Η εξάπλωση των συνδέσεων υψηλής ταχύτητας επέτρεψε την ανάπτυξη της έκδοσης του blogging με video, γνωστής ως ‘’video blogging’’. Τα blogs και τα vlogs προσφέρουν στις επιχειρήσεις μια άλλη μια αποτελεσματική πλατφόρμα επικοινωνίας και μελέτης του κοινού τους.