Skip to main content

ΟΔΗΓΟΣ

Breadcrumb

Website

H διαδικτυακή τοποθεσία (website) παραμένει το πρωταρχικό μέσο παρουσίας στο Internet, το μέρος όπου αναπτύσσεται σε βάθος η σχέση μεταξύ της μάρκας και του καταναλωτή.

 

Τα τέσσερα στάδια δημιουργίας ενός website
 

1. Φάση ανάλυσης

  • Ανάλυση και κατανόηση των αναγκών: Ποιοι είναι οι στόχοι του website;
  • Λειτουργική ανάλυση: ποια είναι η μορφή και η λειτουργία των εφαρμογών στο website και ανάλογα με το ρόλο του χρήστη (διαχειριστής, επισκέπτης, αγοραστής)
  • Ανάλυση της αρχιτεκτονικής των πληροφοριών και της εργονομίας: Πώς είναι οργανωμένο το περιεχόμενο στο website; Πώς ανταποκρίνεται αυτή η ιεράρχηση στις ανάγκες του επισκέπτη;
  • Τεχνολογική ανάλυση: Ποιες τεχνολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του website; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε τεχνολογίας που ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί;
  • Δημιουργική Ανάλυση: Ποιός είναι ο καταλληλότερος σχεδασμός (design);

2. Φάση υλοποίησης


Η φάση αυτή περιλαμβάνει τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη των σελίδων (pages) του website, την ανάπτυξη του εικαστικού θέματος και άλλων, κατά περίπτωση, δημιουργικών στοιχείων (ήχος, video κτλ) τη «μετάφραση» του περιεχομένου σε γλώσσα προγραμματισμού (π.χ. κώδικα HTML) και την ενσωμάτωση των στοιχείων στο εργαλείο διαχείρισης περιεχομένου, αν είναι απαραίτητο.

3. Δοκιμή και έναρξη παραγωγής


Η φάση αυτή διασφαλίζει την καλή λειτουργία του site, τόσο στο ορατό τμήμα της (παράδειγμα: σελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιεί ο χρήστης) όσο και στο αόρατο τμήμα της (παράδειγμα: εργαλείο διαχείρισης περιεχομένου). Παράλληλα με την εργασία του τεχνικού που θα κάνει τις δοκιμές, η τελική δοκιμή μπορεί να γίνει με τη βοήθεια ενός πάνελ χρηστών, που θα είναι αντιπροσωπευτικό της ομάδας-στόχου στην οποία απευθύνεται το site. Ανάλογα με τα δικά τους σχόλια, μπορούν να γίνουν οι τελευταίες προσαρμογές πριν βγεί στον «αέρα» το website, δηλαδή τα επίσημα «εγκαίνιά» του στο Internet.

4. Συντήρηση και ενημέρωση
Αφού το site «ανέβει» στο Internet, θα πρέπει να ενημερώνεται, να προστίθενται νέες λειτουργίες αν είναι απαραίτητο, καθώς και να διορθώνονται τα ενδεχόμενα σφάλματα που δεν εντοπίστηκαν στη φάση των δοκιμών. Με λίγα λόγια: μια διαδικτυακή τοποθεσία πρέπει να παραμένει «ζωντανή» μετά τη δημοσίευσή της.

Είναι προφανές, ότι η παραγωγή ενός website δεν μπορεί να αποτελεί πλέον έργο ενός τεχνικού υπολογιστών. Χρειάζεται τις υπηρεσίες διαφόρων ειδικών: γραφίστες, σχεδιαστές εργονομίας, προγραμματιστές, τεχνικούς δοκιμών, ειδικούς πνευματικών δικαιωμάτων κ.λπ. Ένας από τους βασικότερους παράγοντες για τη δημιουργία ενός website είναι η καλή συνεργασία αυτών των ειδικών στο πλαίσιο της ίδιας ομάδας.