Ανοίγοντας τη νέα χρονιά, ο IAB Hellas σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία τεχνολογίας contentpass και με στόχο να αντιμετωπιστεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς το φαινόμενο του ad-blocking που έχει ιδιαίτερα υψηλές διαστάσεις στην Ελλάδα, οργάνωσε ένα ενημερωτικό webinar αποκλειστικά για τους Έλληνες εκδότες.
Όπως ανέλυσε ο Dirk Freytag, CEO της contentpass, το να είσαι εκδότης την εποχή αυτή δεν είναι πολύ εύκολο, για λόγους όπως το ePrivacy που αναπτύσσεται, το GDPR που επηρεάζει τη διαφήμιση βάσης δεδομένων, τη Google που επιβάλλει το TCF2 και των προγραμμάτων περιήγησης που περιορίζουν το 3rd-party tracking.
Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις (2-8 Ιανουαρίου 2021), το ad-blocking από desktop στην Ελλάδα ανέρχεται στο 35,2%, ενώ από κινητό στο 2,3%. Η χρήση του desktop είναι 40,6% και του κινητού 59,4% και η περισσότερη χρήση για κινητά σημαίνει λιγότερες διαφημίσεις και χαμηλότερο CPM.
Ανά κατηγορία περιεχομένου από desktop, το υψηλότερο ad-blocking εμφανίζεται στα sites των εφημερίδων, ακολουθούν τα lifestyle, Information Technology και ειδήσεογραφικά και τελευταία είναι το αθλητικά sites. Αντίστοιχα, τα ποσοστά του adblocking στο Mobile δείχνουν πρώτα τα sites των εφημερίδων με διακυμάνσεις ανά ημέρα και ακολουθούν οι IT πληροφορίες, οι ειδήσεις, τα αθλητικά και τελευταία τα lifestyle sites.
Επιπλέον ο Dirk Freytag αναφέρθηκε στο Privacy Blocking, δηλαδή τον αποκλεισμό όχι μόνο οποιασδήποτε διαφήμισης αλλά και σχεδόν όλης της παρακολούθησης-tracking το οποίο βασίζεται στην Easy List που ενεργοποιείται ως προεπιλογή στο uBlockOrigin και κατέλήξε στα εξής συμπεράσματα:
Ο αποκλεισμός διαφημίσεων και ο αποκλεισμός απορρήτου στο desktop είναι τεράστιος: 42%
Ο αποκλεισμός διαφημίσεων σε κινητά εξακολουθεί να είναι μικρός.
- Το Tabloid και το Lifestyle έχουν το υψηλότερο αποκλεισμό διαφημίσεων σε σύγκριση με τα αθλητικά., ενώ αρκετά υψηλά είναι και τα sites τεχνολογίας.
- Η προσθήκη της αναλογίας 33% μη συναίνεσης, μειώνει περαιτέρω τη δημιουργία εσόδων από διαφημίσεις.
- Η διαφήμιση βάσης δεδομένων προσεγγίζει μόνο το 45% περίπου των χρηστών
Με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία ο ΙΑΒ Hellas, οι συνεργαζόμενοι publishers καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της ελληνικής αγοράς θα μπορέσουν να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα, προκειμένου να σχεδιαστούν οι επόμενες ενέργειες για να μειωθεί το φαινόμενο του ad-blocking.
Οι μετρήσεις προσφέρονται χωρίς κόστος για τους publishers μέλη του IAB Hellas, με την συμβολή της contentpass. Το webinar θα επαναληφθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο και θα είναι ανοικτό για τυχόν ενδιαφερόμενους.
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με mail στο: info@iab.gr