Ενδείξεις βελτίωσης και ανάσχεσης της αρνητικής μεταβολής του προηγούμενου έτους αποτυπώνει το 2019 η display διαφήμιση στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 4% έναντι του 2018 οπότε η δαπάνη είχε αρνητικό πρόσημο (-3%) σε σχέση με το 2017.
Στην πρώτη θέση στις δαπάνες για την display διαφήμιση βρίσκονται οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες, ενώ τα Ταξίδια και ο Τουρισμός είναι στην 11η θέση.
Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών, η display δαπάνη επιστρέφει το 2019 στις επιδόσεις του 2017 καθώς διαμορφώνεται στα 64,6 εκατ. ευρώ έναντι 62,1 εκατ. ευρώ το 2018.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ετήσιο report Adex Hellas 2019 που εκδίδει ο IAB Hellas βάσει των στοιχείων που συλλέγει από τα μέλη του (ψηφιακούς εκδότες, media agencies και διαφημιστικά δίκτυα), η αυξητική αυτή τάση είναι ενθαρρυντική, δεδομένου ότι η έρευνα αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 14 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 16 μελών για την αντίστοιχη μελέτη του 2018.
Πιο αναλυτικά, οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα διαχειρίζονται 82 επιμέρους sites το 2019, έναντι 107 sites το 2018 και 125 το 2017.
Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και η συμβολή στην αύξηση αυτή των ad hoc κονδυλίων προεκλογικών καμπανιών την περσινή χρονιά, που ανήλθαν συνολικά σε 2,35 εκατ. ευρώ.
Τέλος, καλό είναι να σημειωθεί ότι το video αθροίζει στο μερίδιό του 7,2% (4.677.473 ευρώ) και έχει συμβάλλει σημαντικά στη συνολική αύξηση, σε σχέση με το 2018 στο οποίο η σχετική επένδυση ανήλθε στα 3.236.691 ευρώ (5,2%).
Πρωταθλητής οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες
Τα 64,6 εκατ. ευρώ που περιήλθαν στα ταμεία των ψηφιακών Μέσων διοχετεύθηκαν από 21 επιμέρους κατηγορίες.
- Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών που δαπάνησαν 9,8 εκατ. ευρώ (15,18%) για τη διαδικτυακή προβολή τους.
- Λιανεμπόριο με 9,031 εκατ. ευρώ (13,98%) το οποίο αναρριχάται από την τρίτη θέση στην οποία βρισκόταν το 2018.
- Τα ΜΜΕ και η Διασκέδαση επενδύουν 6,4 εκατ. ευρώ (9,98%).
- Τηλεπικοινωνίες 5,33 εκατ. ευρώ (8,26%).
- FMCG / προϊόντα περιποίησης και ΜΗΣΥΦΑ με 4 κατ. ευρώ (6,20%).
- FMCG/Τρόφιμα με 3,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο (5,50%).
- Αυτοκίνητα – Μοτοσικλέτες με 3,54 εκατ. ευρώ (5,49%).
- Προϊόντα Τεχνολογίας, Software/Ηλεκτρονικά Αναλώσιμα με 2,8 εκατ. ευρώ (4,35%).
- Πολιτική Διαφήμιση με 2,35 εκατ. ευρώ (3,65%).
- Αλκοολούχα ποτά με 2,3 εκατ. ευρώ (3,65%).
- Ταξίδια και ο Τουρισμός με 2,1 εκατ. ευρώ (3,28%).
- Βοηθητικά Προγράμματα με 1,7 εκατ. ευρώ (2,71%).
- Μη αλκοολούχα Ποτά με 1,6 εκατ. ευρώ (2,48%).
- Εκπαίδευση με 1,5 εκατ. ευρώ (2,31%).
- Βιομηχανία και οι Κατασκευές με 922.228 ευρώ (1,43%).
- Business Service με 836.000 ευρώ (1,29%).
- Καθαριστικά με 568.134 ευρώ (0,88%).
- Λευκές Συσκευές με 559.752 ευρώ (0,87%).
- Έπιπλα και Είδη Διακόσμησης με 491.765 ευρώ (0,76%).
- Real Estate με 244.900 ευρώ (0,38%).
- Αγορά Εργασίας με 85.200 ευρώ (0,13%).
“Η αύξηση της μεταβολής της display δαπάνης το 2019 αποτέλεσε το πρώτο, σημαντικό, δείγμα μια επαναφοράς στην ανάπτυξη για το digital marketing, τόνισε ο πρόεδρος του IAB Hellas, Σπύρος Παπαγεωργίου.
Δυστυχώς το 2020 η τάση αυτή ανεστάλη από την έλευση του Covid-19. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και ήδη πραγματοποιήσαμε μια πολύ μεγάλη καμπάνια με στόχο την ενίσχυση των Ελληνικών ψηφιακών ΜΜΕ.
Το 2019 έδειξε μια μεγάλη δυναμική, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό του έτους και θεωρούμε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την αυξητική τάση του video.
Σχεδιάζουμε βελτιώσεις για την ADEX καθώς αυτή τη στιγμή αποτελεί τη μοναδική αξιόπιστη καταγραφή της ψηφιακής διαφημιστικής επένδυσης στην Ελλάδα”.
H εξέλιξη του online display advertising στην Ελλάδα