Από τον Σωτήρη Οικονόμου, Managing Director, MarkApp
Στροφή σε signal-rich environments
Ποιες μετρήσεις είναι απαραίτητες για παρακολούθηση, με την αύξηση της αυτόματης υποβολής προσφορών
και των αγορών μέσω προγραμματισμού;
Το 2025 τα brands πρέπει να προετοιμαστούν για ένα programmatic οικοσύστημα χωρίς third-party cookies, με έμφαση στο contextual bidding και first-party data alliances. Παράλληλα, το CTV και το mobile in-app συνεχίζουν να αναπτύσσονται, απαιτώντας διαφοροποιημένα creative formats και attention-based KPIs. Στη MarkApp, επενδύουμε σε δικό μας bidder για CTV και contextual layers σε apps, γιατί βλέπουμε τις αγορές να στρέφονται σε signal-rich environments που ενώνουν brand safety, performance και real user value.
Ποιες παγκόσμιες τάσεις στην ψηφιακή διαφήμιση προσαρ- μόζετε στην ελληνική αγορά;
Η ελληνική αγορά ακολουθεί σταδιακά τάσεις όπως η αύξηση του CTV/FAST inventory, η μετάβαση από viewability σε attention- based KPIs και η επιτακτική ανάγκη των creatives σε mobile-friendly περιβάλλοντα. Οι διαφημιζόμενοι στρέφονται σε contextual targeting, αξιοποιώντας signals από συσκευές, περιεχόμενο και user behavior, με λιγότερη εξάρτηση από third-party IDs. Τα agencies αρχίζουν να ζητούν πιο advanced programmatic λύσεις, εστιάζοντας σε quality supply, transparency και αξιόπιστα ROI metrics μέσω cross-channel measurement.
Πώς θα εξελιχθεί το Cross-media measurement για να απα- ντήσει στις προκλήσεις της μέτρησης του Audience Attention;
Το cross-media measurement εξελίσσεται προς attention-based KPIs που ενοποιούν CTV, mobile app και web exposure. Πλέον προ- σπερνάμε το reach και στρεφόμαστε στην ποιοτική εμπλοκή του χρήστη, πχ sound-on video views, active session duration ή visibility στη σωστή συσκευή. Ως MarkApp εφαρμόζουμε attention scoring μοντέλα σε app και CTV καμπάνιες, ώστε να προκύπτουν πιο
ακριβή CPM benchmarks, audience overlap insights και post-exposure lift metrics που αξιοποιούνται για real-time optimization, αναμένοντας παράλληλα και τη συμβολή του ΑΙ να επιταχύνει πολύ την εξέλιξη των μεθόδων.
