Share on

Καλπάζει με +13,2% η ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη

 

Αυξημένη κατά 13,2% αποτυπώνεται η διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη το 2017 (48 δις ευρώ) σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του IAB Europe στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου Interact. Ως βασικούς λόγους για τη σημαντική αυτή αύξηση το IAB Europe αναφέρει την ενίσχυση των επενδύσεων στα social media, τα κινητά (mobile) και το video.

Τα στοιχεία αυτά καταγράφονται στην έρευνα "AdEx Benchmark" που αποτελεί τον αξιόπιστο οδηγό για την κατάσταση μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς ψηφιακής διαφήμισης και τώρα βρίσκεται στο 12ο έτος του. Συνολικά 20 αγορές αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό. Τα κινητά κυριάρχησαν με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και στις 27 αγορές της σχετικής μελέτης. Η κινητή τηλεφωνία αύξηση κατά 40% τη δύναμή της για άντληση διαφημιστικών budgets και αντιπροσωπεύει σήμερα το 42% της συνολικής διαφήμισης προβολής, ενώ το βίντεο περισσότερο από το 1/4 της συνολικής προβολής. Τα Social Media αυξήθηκαν με παρόμοιο ρυθμό στο 38% διογκώνοντας το μερίδιό τους, ενώ το βίντεο αύξησε κατά 4 φορές το ποσοστό non video display διαφήμισης στο 35%. Η αύξηση του βίντεο οφείλεται σε out stream διαφημίσεις, οι οποίες αποτυπώνουν αύξηση 73,4% έναντι 6,9% των in-stream.

Η κυρία Townsend Feehan, Διευθύνουσα Σύμβουλος της IAB Europe, σχολίασε: "Η βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης γνώρισε ένα ακόμη έτος ισχυρού διψήφιου ρυθμού ανάπτυξης στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της στη στήριξη της παροχής ψηφιακού περιεχομένου και εμπειριών των καταναλωτών. Με την έναρξη ισχύος του GDPR, βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι για τη βιομηχανία και πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις εμπειρίες των χρηστών ενώ οφείλουμε  να τονίσουμε τη συμβολή της ψηφιακής διαφήμισης στην ευρωπαϊκή οικονομία ".

Να σημειώσουμε ότι η μελέτη Benchmark της IAB Europe AdEx χωρίζει την αγορά ψηφιακών διαφημίσεων σε τρεις επιμέρους κατηγορίες: Display, Search και Classifieds and Directories. Η ανάπτυξη αυτών των μορφών διαφήμισης υποστηρίχθηκε από τη μετατόπιση των χρήσεων σε συσκευές και την αλλαγή των προτύπων κατανάλωσης.

Οι διαφημίσεις προβολής εμφάνισαν καλύτερη απόδοση αναζήτησης και αγγελίες με ρυθμό ανάπτυξης 14,9% (19,3 δις ευρώ). Η έρευνα (search) ([i]εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη κατηγορία διαδικτυακής διαφήμισης από πλευράς εσόδων με αύξηση 14,4% και αξία της σχετικής αγοράς ύψους 21,9 δισ. Ευρώ.

Ο Daniel Knapp, εκτελεστικός διευθυντής της TMT στο IHS Markit, δήλωσε ότι "η κοινωνική κινητικότητα, το βίντεο και η αναζήτηση ήταν οι κινητήριοι μοχλοί ανάπτυξης πίσω από την ψηφιακή διαφήμιση στην Ευρώπη το 2017. Υποστηρίζουν τη δύναμη της σύνδεσης, τη θέση, το συναίσθημα και την πορεία προς την αγορά, τόσο απαραίτητο για τις σημερινές μάρκες. "

 

Οι 3 καλύτερες αγορές μεμονωμένης ανάπτυξης αποκαλύπτουν ισχυρή ανάπτυξη στην περιοχή.

 

1. Λευκορωσία - 33,9%

2. Σερβία - 23,7%

3. Ρωσία - 21,9%

 

Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν όλες οι ώριμες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (14,3%), η Νορβηγία (16,6%), η Σουηδία (18,4%), η Ελβετία (12,5%) και η Δανία (9,7%). %), αποδεικνύοντας ότι η ωριμότητα δεν παρεμποδίζει την ευκαιρία για περαιτέρω καινοτομία και ανάπτυξη.

 

Top 10 κατάταξης (κατά μέγεθος αγοράς)

 

1. Ηνωμένο Βασίλειο - 15,6 δισ. Ευρώ

2. Γερμανία - 6,6 δισ. Ευρώ

3. Γαλλία - 5,1 δισ. Ευρώ

4. Ρωσία - 3,3 δισ. Ευρώ

5. Ιταλία - 2,6 δισ. Ευρώ

6. Σουηδία - 1,8 δισ. Ευρώ

7. Ολλανδία - 1,8 δισ. Ευρώ

8. Ελβετία - 1,8 δισ. Ευρώ

9. Ισπανία - 1,8 δισ. Ευρώ

10. Βέλγιο - 1 δισ. Ευρώ

 

[i]